Sen jest podstawą prawidłowego funkcjonowania organizmu, dlatego tak ważne jest zachowanie wysokiej jego jakości. Niezbędne okazuje się nie tylko wyciszenie przed snem, ale także użycie odpowiednich akcesoriów w sypialni, jak na przykład prześcieradła z gumką czy opaski na oczy, ale co jeszcze warto wiedzieć?

Prawidłowa dieta – czego unikać przed snem?

Powinniśmy pamiętać o tym, aby przed snem nie spożywać posiłków ciężkostrawnych, które wywołają u nas uczucie dyskomfortu i przejedzenia. Nie oznacza to jednak, że powinniśmy iść spać głodni – wręcz przeciwnie, wystarczy lekkostrawny posiłek na 2-3 godziny przed snem. Należy także zwrócić uwagę na spożywane napoje, w szczególności na napoje kofeinowe czy alkohol. Spożywane w godzinach wieczornych mogą znacząco pogorszyć jakość snu.

Dobrze przygotowana sypialnia to podstawa

Bardzo istotne jest prawidłowe przygotowanie sypialni. Pokój musi spełniać przede wszystkim trzy warunki: być cichy, dobrze zaciemniony i wywietrzony. Jeśli niemożliwe jest utrzymanie ciszy, należy korzystać ze stoperów. Zaleca się także używanie zasłon w ciemnych barwach bądź używanie opaski na oczy. Temperatura w pokoju powinna mieścić się w przedziale od 15.5 do 24 stopni.

Prześcieradła z gumką – rozwiązanie dla niespokojnych

Prześcieradła z gumką to idealne rozwiązanie w przypadku osób, które zmagają się z problemem niespokojnego snu. W przeciwieństwie do klasycznych prześcieradeł nie rolują się podczas nocnego przekręcania się. Oznacza to, że prześcieradła z gumką oferują znacznie większy komfort podczas snu – powierzchnia, na której śpimy, zawsze będzie miła w dotyku, a sam materac będzie dobrze zabezpieczony. Pozwoli to na dłuższe zachowanie jego żywotności.

Zadbaj o harmonogram snu

Trzymanie się harmonogramu snu jest bardzo istotne dla utrzymania wysokiej jakości snu. Dorosły człowiek powinien spać przynajmniej 7 godzin dziennie. Bardzo istotne jest także chodzenie spać oraz wstawanie o podobnej godzinie każdego dnia – różnica powinna wynosić nie więcej niż godzinę. W miarę możliwości należy unikać drzemek w ciągu dnia.

Włącz aktywność fizyczną

Aktywność fizyczna może znacząco wpłynąć na jakość snu. Regularne ćwiczenia mogą redukować czas, który potrzebujemy na zaśnięcie, wydłużając jednocześnie głęboką fazę snu. Szczególnie istotne są ćwiczenia wykonywane na zewnątrz, które dostarczają nam naturalnego świata – pozwala to naszemu ciału na samodzielne dostosowanie się do prawidłowego cyklu snu i pobudki.