Zdrowe odżywianie jest bardzo ważne. Pełnowartościowy pierwszy posiłek, dobre drugie śniadanie, obiad, a później batonik czy czekolada? Znasz to z autopsji? Przekonaj się co warto jeść w trakcie popołudniowych zachcianek, żeby nie odbiło się to negatywnie na wyglądzie oraz zdrowiu.

Na co można skusić się po południu?

Popołudniowe przekąski znane są każdemu z nas, gdyż w niedługim czasie po obiedzie nachodzi nas chrapka na coś słodkiego. Nie należy się wtedy poddawać i wyciągać słodkości z najgłębszych szuflad w domu, ale sięgnąć po wartościowe jedzenie, które mimo iż nie zawiera czekolady doskonale sprawdzi się w takim przypadku. Jedna z opcji to kawa z dodatkiem mleka, która znana jest pod nazwą latte. Napój zawiera nie tylko jakże potrzebną kofeinę, ale także białko, które doskonale zasyci i wpłynie na redukcję dziennego zapotrzebowania na wapń. Opcją dla wegan jest skorzystanie z mleka sojowego, kokosowego czy ryżowego.

Banan to idealna przekąska, która zawiera wiele cennych dla organizmu pierwiastków. Przede wszystkim jest źródłem potasu, który sprawia, że problem skurczów mięśni zanika na zawsze. Dzięki potasowi woda nie zatrzymuje się w organizmie, co także wpłynie dobrze na wygląd oraz samopoczucie. Wiele osób rezygnuje z bananów, gdyż uważa je za źródło cukru. Owszem mają one dużo cukru, ale tylko w przypadku, kiedy są bardzo dojrzałe, a ich skórka czarna. Fasolki edamame także cieszą się popularnością, kiedy chodzi o naładowanie baterii oraz zaspokojenie przelotnego głodu. Fasolka jest bogactwem wielu cennych witamin oraz minerałów.

Nie ma chyba osoby, która nie przepada za popcornem i bardzo dobrze, bo jest on zdrowy i nie trzeba go wykluczać z diety. Jest on mało kaloryczny i co za tym idzie, stanowi doskonałą alternatywę dla słonych paluszków czy chipsów, które nie tylko powodują tycie, ale przede wszystkim są po prostu niezdrowe.

Błyskawiczne płatki owsiane stanowią cenne źródło błonnika oraz białka. Jeśli nie spożywa się ich na śniadanie, stanowią idealną alternatywę dla podwieczorku. Nie trzeba ich gotować, gdyż doskonale sprawdzą się także w wersji na zimno (wystarczy je zamoczyć w jogurcie naturalnym przez całą noc i na drugi dzień delektować się ich smakiem). Kiedy wzbogacić je o świeże owoce ora kilka orzechów, mamy przekąską idealną. Bardzo dobrze, kiedy spożywane jako przekąska jedzenie zawiera bardzo dużo błonnika, gdyż odpowiada on za odczuwanie sytości przez dłuższy czas.

Krewetki, batonik mesli czy warzywa zjadane z humusem to kolejne rozwiązania, które warto wziąć pod uwagę w trakcie komponowania codziennego menu. Nie dostarczają one wielu kalorii, a  przy tym są bardzo zdrowe.