Magnezu nie może zabraknąć w żadnym zdrowym organizmie. Kiedy jego ilość spada, wiąże się to z szeregiem negatywnych skutków ubocznych. Warto wiedzieć w jaki sposób jego poziom obniża się, a także co z robić z takim problemem. Właściwa dieta to w tym przypadku podstawa.

Skąd pojawia się niedobór magnezu?

Niedobór magnezu to problem, który występuje u coraz większej ilości osób. Niepokoi to, że liczba ta wzrasta każdego roku. Właśnie w związku z tym warto wiedzieć jakie czynniki wpływają na obniżenie omawianego pierwiastka w naszym organizmie. Absolutnym numerem jeden jest wykorzystywanie sztucznych nawozów, dzięki którym ilość magnezu w glebie diametralnie spada. Woda spożywana przez ludzi nie zawiera już tak dużych ilości magnezu jak miało to miejsce w przeszłości. Jeśli w diecie występują przede wszystkim produkty przetworzone bądź gotowe do spożycia, wiąże się to ze zubożeniem ich w istotne makroelementy, a wśród nich również magnez. Jeśli w jedzeniu przez nas spożywanym występują kwasy tłuszczowe oraz fosforany, wchłanianie magnezu może stać się problematyczne. Warto też wskazać na środki, dzięki którym poziom pierwiastka w organizmie znacznie się obniża. Chodzi o tabletki antykoncepcyjne,leki wykorzystywane na uspokojenie oraz wybrane antybiotyki.

Gdzie można znaleźć największe ilości magnezu?

Magnezu można szukać głównie w wodzie mineralnej, dlatego należy pić ją do woli każdego dnia. Bardzo ważne, żeby skontrolować ilość magnezu, gdyż powinno go być 50 mg na litr wody. Oprócz tego można sięgnąć po suplementy diety w których występuje również witamina B6. Takie zestawienie bynajmniej nie jest przypadkowe. Dzięki wspomnianej kombinacji magnez wchłania się zdecydowanie lepiej. Warto jeszcze raz podkreślić, że magnez odgrywa bardzo ważną rolę w organizmie, dlatego nie można o nim zapominać.

Kiedy zmagamy się więc z bólami głowy oraz mięśni, pojawia się ogólne rozdrażnienie i zmęczenie warto sięgnąć też po konkretne produkty. Odpowiednia dieta jest w stanie wiele zmienić. W pierwszej kolejności warto spożywać kakao i gorzką czekoladę, jednakże w związku z tym, że są one kaloryczne, nie powinno się przesadzać z ich ilością. Oprócz tego na stole nie może zabraknąć kaszy gryczanej i orzechów (najlepiej sprawdzą się orzechy laskowe, migdały, pekany oraz odmiana brazylijska). Warto też wspomnieć o płatkach owsianych i pestkach dyni w których występują spore ilości cennego pierwiastka.

Warto mieć na uwadze, że zarówno cukier, jak i alkohol nie sprzyjają wchłanianiu magnezu oraz zaburzają całą gospodarkę organizmu. Jeśli więc niespodziewanie pojawią się wymienione powyżej objawy warto zmienić dietę oraz zrezygnować z nałogów.